زندگی روزانه

مزیت بارداری در فصل پاییز

مادر شدن در هر فصلی زیبایی‌ها و مزیت‌های خودش را دارد. بارداری در فصول مختلف سال می‌تواند چالش‌های مختلف و منحصر به فرد خودش را داشته باشد. در این مقاله ما به بررسی دلایلی خواهیم پرداخت که شما را مجاب می‌کنند که بارداری در پاییز بهترین زمان برای مادر شدن است و مزیت‌های مختلفی به همراه دارد. با پینو بیبی همراه باشید تا دریابید چرا بارداری در پاییز یکی از بهترین زمان‌ها جهت بارداری است. اگر به مقوله تاثیر فصول مختلف بر بدن انسان علاقه دارید توصیه می‌کنیم مقالات «تاثیر فصل تولد بر خلق و خوی افراد» و «افسردگی فصلی چیست؟» را نیز مطالعه کنید.

مزیت بارداری در فصل پاییز

عکاسی‌های بارداری زیبا و منحصر به فرد پاییزی

پاییز را بی‌جهت پادشاه فصل‌ها لقب نداده‌اند. پاییز فصل رنگارنگ و زیبایی است حس هنری هر فردی را تحریک می‌کند. فصل پاییز تایم رویایی و جذاب هنرمندان به ویژه عکاسان است. گرفتن عکس‌های زایمان در فضای باز در حال حاضر بسیار محبوب است و ترند شده است. می‌توان گفت پاییز زیباترین زمان سال برای بیرون رفتن از خانه و عکاسی است. رنگ‌های پر جنب و جوش برگ‌های در حال تغییر، دسته‌های گندم و یونجه در مزارع؛ باغ‌های پر از سیب، پرتقال، خرمالو، انگور، به، گلابی، زالزالک و انار؛ کدو تنبل و کدو حلوایی‌های رنگارنگ و کوچک و بزرگ، باران ملایم یک بعد از ظهر پاییزی و نور پراکنده یک روز ابری پاییزی همه این‌ها برای یک عکاسی حرفه‌ای بارداری در فضای باز عالی هستند.

گویی طبیعت در یک هارمونی زیبا بکگراندهای بی‌نظیری را برای عکاسی در پاییز فراهم نموده است. درختان پاییزی با رنگ‌های گرم و متنوع مانند زرد، قرمز، نارنجی و قهوه‌ای به هر تصویر و پرتره‌ای زیبایی می‌بخشند. بنابراین اگر در پاییز باردار باشید می‌توانید عکس‌های خارق‌العاده زیبایی با مناظر پاییزی بگیرید و از این موهبت خدادادی و رایگان نهایت بهره را ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عکاسی در بارداری توصیه می‌کنیم مقالات عکاسی در ماهگرد بارداری و عکاسی بارداری در آتلیه را نیز مطالعه بفرمایید.

بارداری گر چه دوره بسیار زیبا و خاصی در زندگی یک زن است اما نباید فراموش کرد که این دوره ۹ ماهه پر از چالش و استرس نیز هست. بارداری با خود عوارض ناخوشایند و مشکلات فراوانی به همراه دارد. یکی از مشکلات شایع بارداری ایجاد احساس گرگرفتگی در بارداری است. بیشتر زنان باردار در گرمای تابستان به دلیل تغییراتی که در بدنشان ایجاد می‌شود، احساس ناراحتی می‌کنند. هنگامی که باردار هستید، رگ‌های خونی شما کمی گشاد می‌شوند تا تولید خون اضافی را تامین کنند. این باعث می‌شود خون بیشتری به سطح پوست شما نزدیک‌تر شود و باعث می‌شود احساس گرما کنید. دمای خنک‌تر معمولی در پاییز ممکن است به مادران آینده کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

همچنین مطالعات نشان می‌دهد که احساس تهوع و استفراغ  و سرگیجه نیز در فصول گرم سال بیشتر است. گرما حالت تهوع را بدتر می‌کند و باعث ایجاد احساس ضعف و خستگی در بانوی باردار می‌شود. در فصل پاییز که عموماً هوا نه خیلی سرد و نه گرم است معمولاً این مشکلات رایج بارداری کمتر نمود پیدا می‌کنند و بانوان در فصول سردتر سال کمتر دچار تهوع صبحگاهی و سرگیجه و خستگی می‌شوند.

لباس بارداری پاییزی و راحتی و گرمی

در دوران بارداری اشخاص تمایل زیادی به ساتفاده از لباس‌های گرم و راحت و گشاد دارند و لباس‌های پاییزی جزو راحت‌ترین و گرم و نرم‌ترین البسه هستند. در فصل پاییز می‌توانید با پوشیدن لباس‌های راحت اما رنگارنگ و زیبا در هر زمانی از بارداری خود زیبا و خوش‌پوش باشید. یکی از دغدغه‌های بانوان در بارداری انتخاب لباس و شلوار مناسب است اما در پاییز این دغدغه را ندارید. ژاکت‌های نرم، گرم و بزرگ، تونیک‌های سبک، جوراب شواری و دامن‌های کش‌بافت و جذاب نه تنها برای شما آسایش و راحتی به همراه دارند بلکه چیزی از خوش تیپی شما نیز کم نمی‌کنند و باعث می‌شوند شما جذاب‌تر از همیشه به نظر برسید.  حتی اگر به دنبال این هستید که شکم بزرگ‌تان را مخفی کنید لباس‌های گشاد پاییزی گزینه مناسبی هست و اگر برعکس تمایل دارید شکم بزرگ خود را به رخ بکشید استفاده از لباس‌های بافت سبک انتخای شایسته‌ای است. در پاییز نه هوا آنچنان گرم است که پوشیدن لباس شما را کلافه کند و نه هوا آنچنان سرد است که مجبور باشید وزن چند لایه لباس سنگین و پشمی را تحمل کنید.

لباس بارداری پاییزی و راحتی و گرمی

لذت مُد بارداری در پاییز با پوشیدن لباس‌های کشباف، گشاد و نرم است. انگار پاییز برای زنان باردار ساخته شده است زیرا ژاکت‌های نرم و گشاده با رنگ‌های تند یک جلوه دیگری به بدن شما می‌دهد. از طرفی ساق‌های بافتنی که پاهای شما را گرم نگه می‌دارد و در عین حال به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک ست زیبا پاییزی داشته باشید. در پاییز، خرید لباس‌های بارداری راحت، شیک و مناسب با آب و هوا که واقعاً دوست‌شان دارید، آسان‌تر است. علاوه بر این، نیازی نیست که لباس تنگ و جذب بپوشید و یا مجبور به هزینه کردن برای کت‌ و کاپشن‌های زمستانی سایز بزرگ باشید. اگر هم که خودتان بافتنی بلد هستید که چه چیزی لذت بخش‌تر از این که روی یک صندلی راک لم بدهید و یک ژاکت بافتنی برای خودتان یا کوچولویی که قرار است به جمع‌تان اضافه شود ببافید.

غذاهای و خوراکی‌های خوشمزه و مغذی پاییزی در انتظار شما هستند

یکی از تغییرا واضح بدن در بارداری تمایل به خوردن غذا و به ویژه تنقلات است. پاییز فصل میوه‌های خوشمزه با طعم‌های متنوع است. اگر همت کنید و لباس رنگارنگ پاییزی خود را بپوشید و به بازار میوه و تره‌بار محل خود سری بزنید از دیدن این همه رنگ و تنوع شگفت‌زده خواهید شد. اگر بخواهیم لیستی از میوه‌ها و سبزیجات بسیار مغذی و مفید برای بارداری ارائه کنیم باید بگوییم شما در پاییز می‌توانید از اثرات فوق‌العاده میوه‌ها و سبزیجاتی مانند: کدو تنبل، ذرت، انگور، به، زالزالک، ازگیل، لیمو ترش و شیرین، خرمالو، پرتقال، نارنگی، کلم برگ، قارچ، کیوی، هویج، سیب‌زمینی شیرین، گلابی، کلم بروکسل، سیب، کلم بروکلی، شلغم، زغال اخته و گریپ فورت  بهره ببرید. اگر به دنبال غذاهای ملین هستید تا از شر یبوست بارداری خلاص شوید می‌توانید با انواع حبوبات آش‌های خوشمزه درست کنید و میل نمایید. اگر هوس شیرینی دارید انواع کیک و تارت میوه مانند کیک کدو حلوایی، کیک هویج، پای سیب، تارت نارنگی و پرتقال انتخاب‌های جذاب پاییزی هستند. اگر هوس ترشی کرده‌اید لیمو ترش، پرتقال ترش و کیوی می‌توانند ویار ترشی شما را به خوبی فرونشانند. اگر به دنبال جذب پروتئین و ویتامین هستید انواع سوپ قارچ، پیاز، کلم بروکلی و ذرت می‌توانند گزینه‌های خوبی برای پر کردن برنامه غذایی سالم و متنوع پاییزی شما باشند.

بی‌انصافی است اگر در مورد دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های مختلف پاییزی سخنی به میان نیاید. در مقاله مربوط به مصرف دمنوش‌ها در بارداری لیست بلند بالایی از انواع دمنوش‌های مفید برای بارداری ارائه شد، قطعاً شما ترجیح می‌دهید در فصول گرم سال آبمیوه و دتاکس واتر مصرف کنید اما در فصول سرد سال هیچ چیز جای یک دمنوش گرم را نمی‌گیرد که هم می‌توانید به شما گرما و انرژی ببخشد و هم بدن شما در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت کند.

سرگرمی در پاییز، جشن‌های پاییزی و کاهش نوسانات خلقی بارداری

پاییز از قدیم در فرهنگ‌ها و سنن کشورهای مختلف فصلی برای برگزاری جشن‌های شاد و مفرح بوده است. از جشن‌های مذهبی یهودیان تا هالووین غربی‌ها و جشن‌های زیبای زرتشتیان و جشن بازگشایی مدارس همه و همه فرصتی برای شاد بودن و سپری کردن اوقات دوران بارداری و جلوگیری از افسردگی و استرس است. پاییز، فصل نو سال زراعی است و بیشتر کشاورزان در این فصل فرصت بیشتری برای گذران اوقات با خانواده دارند. همان طور که پیشتر گفتیم این فصل، زمان مناسبی برای عکاسی بارداری است و می‌توانید ده‌ها عکس به یاد ماندنی و جذاب از خودتان و جنین کوچولویی که در شکم‌تان جا خوش کرده است را ثبت و ضبط کنید.

اگر اهل برگزاری مراسم‌های غربی هستید هالووین یک ایده عالی برای سرگرمی و ثبت خاطرات جذاب در این فصل است. کشیدن عکس‌های جذاب هالوینی یا پوشیدن کاستوم و لباس‌های خاص این مراسم، خوردن سوپ و کیک کدو حلوایی می‌تواند بخشی از برنامه پاییزی شما باشد. جشنواره‌های پاییزی که در شهرهای مختلف برگزار فرصت مناسبی برای پیاده‌روی و وقت گذراندن در پاییز است تا از شر افسردگی و نگرانی‌های بارداری رها شوید. جشنواره انار یکی از این مراسم‌های زیبا است که شما می‌توانید با شرکت در آن از انواع محصولات خوشمزه تهیه شده با انار لذت ببرید اما یادتان باشد زیاده‌روی نکنید.

سرگرمی در پاییز، جشن‌های پاییزی و کاهش نوسانات خلقی بارداری

حسن ختام فصل پاییز نیز برگزاری جشن سنتی و زیبای یلداست. چرا که علاوه بر این که از فرصت جشن هالووین برای شاد بودن استفاده می‌کنید به آیین باستانی کشور خود نیز احترام بگذارید و با پوشیدن یک لباس ماکسی جذاب با سبدی انار در کنار سفره یلدا یک عکس حرفه‌ای بگیرید. شاید حتی هوس کنید که به سبک مادربزرگ‌ها یک کرسی برای خودتان درست کنید و زیر آن لم بدهید و برای کودک‌تان فال حافظ بگیرید. می‌توانید ایده‌های اعلام خبر بارداری، جشن نامگذاری کودک و یا جشن تعیین جنسیت نوزاد (قسمت اول، دوم و سوم) را با مراسم‌های جذاب پاییزی ادغام کنید.

در پاییز می‌توانید بیشتر بخوابید و استراحت کنید

انسان باید تحت هر شرایطی خود را با تغییرات فصلی وفق دهد. گر چه شروع فصل پاییز و زمستان ممکن است برای عده‌ای با رخوت و افسردگی همراه باشد اما قطعاً برای شما که باردار هستید فرصت مغتنمی است. در فصول سرد سال، روزها کوتاه‌تر می‌شوند و شب‌ها طولانی‌تر. شب‌های طولانی و تاریک شدن زود هنگام هوا فرصت مناسبی برای شماست تا کمبود خواب‌های دوران بارداری خود جبران کنید. خوشبختانه با تاریک و سرد شدن هوا, عصرهای پاییزی از سکوت و آرامش زیادی برخوردار هستند و می‌توانند خواب بهتر و عمیق‌ داشته باشید همچنین سردی هوا باعث می‌شود زیر یک پتوی گرم و نرم خواب خوشی را تجربه کنید و این از مزیت‌های خزان زیبا است. شاید در سایر ایام سال از این که وقت زیادی را در تختخواب به سر می‌بردید احساس خوشایندی نداشتید اما در پاییز بسیاری از افراد در این وضعیت به سر می‌برند بنابراین جای برای نگرانی نیست.

در خزان زیبا و رنگارنگ در خانه بمانید و روی کاناپه دراز بکشید. یک فنجان دمنوش زنجبیل، نعنا، عسل و لیمو به شما انرژی می‌دهد و بدن‌تان را گرم می‌کند و شما از ابتلا به انواع بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و ذات‌الریه مصون می‌کند. تماشای تلویزیون، گوش دادن به موسیقی و انتخاب نام نوزاد کارهای سرگرم ‌کننده و بی‌دردسری هستند که می‌توانید در هنگام استراحت در خانه انجام دهید. یادتان باشد ماندن زیاد در خانه هم خوب نیست و سعی کنید در فصول سرد سال که تابش نور زندگی بخش خورشید محدود است ویتامین D مورد نیاز بدن خود را از طرق دیگر به ویژه مصرف مواد خوراکی حاوی این ویتامین تامین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مصرف و تامین ویتامین D در بارداری مقاله مربوطه را در مجله اینترنتی پینو بیبی مطالعه کنید.

در پاییز بارداری خود شاد باشید

اگر جزو آن دسته از افرادی در فصول گرم سال به ویژه تابستان دچار اختلال فصلی معکوس می‌شوید احتمالاً با ورود به فصل پاییز شما سرزنده‌تر و شاداب‌تر از همیشه هستید. برخی تحقیقات نشان داده است که گر چه اکثریت افراد در فصل پاییز و زمستان دچار افسردگی و رخوت می‌شوند اما گروهی دیگر از اشخاص در پاییز و زمستان خوشحال‌تر هستند. تحقیقات نشان داده است که به نظر می‌رسد برخی از اشخاص در طول پاییز احساس شادی بیشتری را تجربه می‌کنند. کارشناسان دقیقاً دلیل این امر را نفهمیده‌اند، به‌ ویژه از آن جایی که مواد شیمیایی مغزی تقویت‌کننده خلق ‌و خو مانند سروتونین معمولاً در پاییز و زمستان به حداقل می‌رسد این موضوع بسیار شگفتی‌آور است. با این حال، برخی از محققان این نظریه را مطرح می‌کنند که مردم پاییز را با زمان راحتی، استراحت، تقویت روابط خانوادگی و برنامه‌های روتین مرتبط می‌دانند، در حالی که تابستان با ماجراجویی و هیجان بیشتر همراه است.

سخن آخر

باردار شدن در پاییز یک نعمت واقعی است. بارداری تابستانی به خصوص اگر در منطقه‌ای با گرمای شدید زندگی می‌کنید دشوار است و همین امر در مورد سرما برای بارداری‌های زمستانی نیز صدق می‌کند. هیچ کس عاشق کم آبی تابستانی یا سُر خوردن و زمین خوردن‌های یخی زمستان نیست، خصوصاً زمانی که کودکی را در شکم خود پرورش می‌دهید، این ناراحتی‌های جزئی فصلی می‌توانند به فاجعه سلامتی تبدیل شوند. مطمئناً، باردار شدن در هر فصلی مزایا و معایب مختلفی دارد، اما پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای باردار شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *