نگهداری از نوزاد, نوزاد و شیرخوارگی

علت گریه نوزادان چیست؟

علت گریه نوزاد

می‌دانید که اصلی‌ترین علت گریه نوزادان در چیست؟ شما هم دوست دارید تا علت و دلیل گریه نوزاد خود را بررسی کرده و آن را رفع کنید؟

یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین را بررسی دلیل و علت گریه نوزادان شکل داده است. توجه داشته باشید که نوزادها از هر جهتی به والدین خود به خصوص مادرشان وابسته هستند. از سوی دیگر نوزادها با گریه‌های خود می‌توانند نیازهایشان را بروز دهند. در برخی از مواقع گریه نوزادها می‌تواند نشان از مشکلی در سیستم گوارشی یا سلامتی آنها باشد. البته نوزادها در صورت نیاز به مراقبت و توجه بیشتر نیز گریه می‌کنند. گریه نوزادها می‌تواند پیام‌های مختلفی را داشته باشد. مادرها بایستی در مورد دلایل گریه نوزادها تحقیق نمایند و بتوانند علت گریه کردن نوزاد خود را تشخیص دهند. گریه کردن نوزادها می‌تواند دلایل بسیار زیادی را داشته باشد. از مهمترین این دلایل می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • گرسنگی نوزادان
  • مناسب نبودن دمای محیط برای نوزادان
  • داشتن کولیت روده و مشکلات گوارشی
  • نیاز به تعویض پوشاک
  • نیاز به خواب دارد
  • نوزادها به آغوش مادر خود نیاز دارند

شما می‌توانید جهت بررسی دلایل گریه نوزاد خود با مجله پینو بیبی همراه باشید. وب سایت پیش روی شما یکی از معروف ترین برند تولید کننده محصولات و ملزومات کودک و نوزاد می‌باشد. شما می‌توانید در صورت داشتن هرگونه سوالی یا پرسشی با مشاوران ما از وب سایت پیش روی خود در تماس باشید

دلایل گریه نوزادها

داشتن کولیت روده و مشکلات گوارشی از اصلی ترین علت گریه نوزادان

اصلی ترین علت گریه نوزادان را کولیت روده ی آنها شکل داده است. توجه داشته باشید که نوزادها در صورت داشتن کولیت روده به شدت گریه می‌کنند و از شدت گریه ممکن است رنگ صورت آنها سرخ شود. همچنین شما در چنین حالتی آرام کردن نوزادتان کار بسیار سختی خواهد بود. از مهمترین علائم مربوط به کولیت روده می‌توان به قوس دادن به کمر، بالا کشیدن زانوها و گره کردن مشت ها اشاره کرد. نوزاد شما در صورتی داشتن کولیت روده، رفتارهای یاد شده را از خود نشان می‌دهد.

علت کولیت روده نیز در نوزادها بسیار مختلف می‌باشد. در چنین وضعیتی توصیه می‌شود که خونسردی خود را حفظ نمایید و نزد یک پزشک عمومی کودک مراجعه کنید. البته فراموش نشود که نوزادها در صورت داشتن رفلاکس معده، گاز معده و یبوست نیز به شدت گریه خواهند کرد. لازم است بدانید که کولیت روده در دومین ماه نوزادها به اوج خود می‌رسد و در ماه‌های بعدی مشکل گوارشی یاد شده به شدت کاهش پیدا می‌کند.

نیاز به تعویض پوشک یکی از مهمترین علت گریه نوزادان

نیاز به تعویض پوشک یکی از مهمترین علت گریه نوزادان می‌باشد. آلوده یا خیس بوده پوشک نوزادها می‌تواند آنها را اذیت کند. به همین دلیل در حین گریه کردن نوزاد خود، پوشاک او را چک کنید. در صورت آلوده یا خیس بودن پوشک، سریعا اقدام به تعویض آن نمایید. همچنین عدم تعویض پوشک نوزادان ممکن است یک سری از حساسیت هایی را نیز به دنبال داشته باشد. چرا که پوست نوزادها بسیار حساس و لطیف است. در حین تعویض پوشک نوزاد خود نیز بهتر است که حواس کودک تان را پرت کنید تا به راحتی بتوانید پوشک آلوده را تعویض نمایید.

نوزاد

نیاز به خواب دارد

علت گریه نوزادان همانطور که می‌دانید بسیار متعدد می‌باشد. در برخی از مواقع نوزادها نیاز به استراحت دارند چرا که به شدت خسته شده اند. در چنین حالتی نوزاد نیازش را با گریه‌های خود نشان می‌دهد. مادرها معمولا به زمان زیادی نیاز دارند تا با علت گریه‌های نوزاد خود آشنا شوند. همچنین نوزادها در محیط‌های شلوغ نیز احساس ناامنی پیدا کرده و گریه‌های خود را شروع می‌کنند. بنابراین برای خواباندن نوزاد خود توصیه می‌شود که او را به یک اتاق ساکت برده و اجازه دهید در یک محیط آرام و بدون سر و صدا بخوابد. همچنین نوزادها برای تکامل رشد بدن خود، به استراحت و خواب زیادی نیاز دارند. شما نیز به عنوان یک مادر بایستی به این موضوع توجه لازم را داشته باشید.

گرسنگی نوزادان

در مبحث مربوط به بررسی علت گریه نوزادان، می‌توان به گرسنگی آنها اشاره کرد. علت اصلی گریه کردن نوزادها را، گرسنه بودن آنها شکل داده است. توجه داشته باشید که حجم معده ی نوزاد شما بسیار کوچک می‌باشد. این امر سبب می‌شود که کودک ها زود به زود احساس گرسنگی کنند. فرزند شما در صورت احساس سیری می‌تواند این حس را با رفتارهای مختلف نشان دهد. بنابراین در صورت گریه نوزادتان سریعا، فرزند خود را در آغوش گرفته و گرسنگی او را برطرف کنید. همچنین فراموش نشود که متداول ترین علت گریه نوزادان را گرسنگی آنها شکل داده است. البته این موضوع در نوزادانی که به تازگی متولد شده اند، بیشتر قابل مشاهده است.

گریه نوزاد

مناسب نبودن دمای محیط برای نوزادان

مناسب نبودن دمای محیط یکی از مهمترین و رایج ترین علت گریه نوزادان می‌باشد. شما می‌توانید شکم یا پشت گردن نوزاد خود را لمس نموده و از این طریق دمای بدن او را بررسی کنید. مناسب ترین دمای اتاق برای نوزاد شما بین ۱۶ تا ۲۰ درجه سانتی گراد می‌باشد. شما می‌توانید برای اندازه گیری دمای اتاق کودک خود از دماسنج استفاده نمایید. همچنین در حین خواب نوزاد تان، روی آن را با یک پتوی سبک و نرمی بپوشانید. لازم به ذکر می‌باشد که در دمای بین ۱۶ تا ۲۰ درجه سانتی گراد نوزاد شما احساس گرما یا سرما نخواهد کرد.

نوزادها به آغوش مادر نیاز دارند

اگر شما هم به دنبال بررسی اصلی ترین علت گریه نوزادان هستید، می‌توانید با مشاوران وب سایت پیش روی خود در ارتباط باشید. همچنین نوزادها به تماس بدنی نیاز دارند. در برخی از مواقع با اینکه نوزاد شما هیچ گونه مشکلی ندارد، باز هم به شدت گریه می‌کند. در چنین حالتی او تنها به آغوش گرم مادر خود نیاز دارد. بنابراین مادرها موظف هستند در حین گریه کردن نوزاد خود، او را به آرامی در آغوش کرده و با نوزاد خود صحبت کنند. فراموش نشود که نوزادها رفتارهای شما را درک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *